dimecres, 27 de març del 2013

Tallers Compartits d'ahir i d'avui. Sessió final.

El passat divendres 22 de març els alumnes de sisè del col·legi van realitzar l'última sessió del seu projecte interdisciplinar i d'aprenentatge servei del curs 2012-2013.
La sessió va funcionar com les anteriors amb cada grup realitzant els diferents tallers amb els avis de la Residència Roca i Pi.
Van fer el taller de ràdio, el taller de costura, el taller de jocs de taula, el taller d'informàtica i el taller de cuina.

Destacar en aquest últim que els alumnes van elaborar Ous de Pasqua!


Un cop els alumnes van finalitzar els tallers vam realitzar una petita festa amb els residents, tots els alumnes dels diferents grups del tallers van preparar un pastís per celebrar aquest últim dia.

Des d'aquí felicitar als alumnes pel gran treball realitzat durant aquests dos trimestres, a les famílies per la col·laboració en el projecte i als residents i treballadors de Roca i Pi pel gran treball realitzat.

Felicitats a tots i totes!!




diumenge, 17 de març del 2013

Contes Compartits 2012-2013. Sessió final

El passat divendres 15 de març vam realitzar al col·legi l'última sessió dels Contes Compartits amb els alumnes d'infantil i els avis de la Residència Roca i Pi de Badalona.

Va ser una sessió molt emotiva per a tots, on les àvies ens van preparar una sorpresa en l'últim conte en forma de pastís.

Des d'aquí donar les gràcies a tots els alumnes d'infantil i els residents de Roca i Pi per la gran feina que han realitzat durant tot el projecte!

Felicitats a tots i totes!!



* Podeu veure totes les fotografies en el blog!

Aquí podeu veure el vídeo que vam preparar del projecte:




dimarts, 5 de març del 2013

Contes Compartits educació infantil Febrer 2013

 El passat divendres 1 de març la Senyora Maria Rosa Navarro, resident de la Residència Roca i Pi,  va venir a l'escola a explicar als alumnes d'infantil un conte molt divertit. Mireu les fotografies! Unes imatges valen més que mil paraules!!




dissabte, 16 de febrer del 2013

Tallers compartits febrer 2013

El passat divendres 18 de febrer els alumnes de sisè van fer la penúltima sessió dels tallers compartits d'ahir i d'avui. Desprès d'aquesta sessió tots els alumnes han passat per tots els tallers: cuina, ràdio, jocs de taula, costura i informàtica.

En aquesta sessió els alumnes del taller de cuina van fer boletes de coco van quedar boníssimes!!

Mireu les fotografies dels diferents tallers:









* Totes les fotografies les podeu trobar a la dreta del blog.


diumenge, 20 de gener del 2013

Tallers Compartits gener 2013

Els alumnes de sisè el passat divendres 18 de gener van fer la 4a sessió dels tallers compartits d'ahir i d'avui amb la Residència Roca i Pi.

Vam continuar amb la rotació dels tallers:

- Taller de costura.
- Taller de jocs de taula (Bingo)
- Taller d'informàtica.
- Taller de ràdio.
- Taller de cuina.

Destacar que van treballar molt bé en tots els tallers, tant els avis com els nens, mireu sinó la fotografia que trobem a continuació en el taller de cuina on van fer fruites amb xocolata mmmmmmmmmm!!!!












dijous, 20 de desembre del 2012

Una siesta de doce años

Una siesta de doce años

Carles Capdevila / Periodista
Educar debe de ser una cosa parecida a espabilar a los niños y frenar a los adolescentes. Justo lo contrario de lo que hacemos: no es extraño ver niños de cuatro años con cochecito y chupete hablando por el móvil, ni tampoco lo es ver algunos de catorce sin hora de volver a casa.
Lo hemos llamado sobreprotección, pero es la desprotección más absoluta: el niño llega al insti sin haber ido a comprar una triste barra de pan, justo cuando un amigo ya se ha pasado a la coca.
Sorprende que haya tanta literatura médica y psicopedagógica para afrontar el embarazo, el parto y el primer año de vida, y que exista un vacío que llega hasta los libros de socorro para padres de adolescentes, esos que lucen títulos tan sugerentes como Mi hijo me pega o Mi hijo se droga . Los niños de entre dos y doce años no tienen quien les escriba.
Desde que abandonan el pañal (¡ya era hora!) hasta que llegan las compresas (y que duren), desde que los desenganchas del chupete hasta que te hueles que se han enganchado al tabaco, los padres hacemos una cosa fantástica: descansamos. Reponemos fuerzas del estrés de haberlos parido y enseñado a andar y nos desentendemos hasta que toca irlos a buscar de madrugada a la disco. Ahora que al fin volvemos a poder dormir, y hasta que el miedo al accidente de moto nos vuelva a desvelar, hacemos una siesta educativa de diez o doce años .
Alguien se estremecerá pensando que este período es precisamente el momento clave para educarlos. Tranquilo, que por algo los llevamos a la escuela. Y si llegan inmaduros a primero de ESO que nadie sufra, allá los esperan los colegas de bachillerato que nos los sobreespabilarán en un curso y medio, máximo dos. Al modelo de padres que sobreprotege a los pequeños y abandona los adolescentes nadie los podrá acusar de haber fracasado educando a sus hijos. No lo han intentado siquiera.
Los maestros hacen algo más que huelga o vacaciones, y la educación es bastante más que un problema.
Pido perdón tres veces: por colocar en un título tres palabras tan cursis y pasadas de moda, por haberlo hecho para hablar de los maestros, y, sobre todo sobre todo, porque mi idea es -lo siento mucho- hablar bien de ellos.
Sé que mi doble condición de padre y periodista, tan radical que sus siglas son PP, me invita a criticarlos por hacer demasiadas vacaciones (como padre) y me sugiere que hable de temas importantes, como la ley de educación (es lo mínimo que se le pide a un periodista esta semana).
Pero estoy harto de que la palabra más utilizada junto a escuela sea ‘fracaso’ y delante de educación acostumbre a aparecer siempre el concepto ‘problema’, y que ‘maestro’ suela compartir titular con ‘huelga’. La escuela hace algo más que fracasar, los maestros hacen algo más que hacer huelga (y vacaciones) y la educación es bastante más que un problema. De hecho es la única solución, pero esto nos lo tenemos muy callado, por si acaso.
Mi proceso, íntimo y personal, ha sido el siguiente: empecé siendo padre, a partir de mis hijos aprendí a querer el hecho educativo, el trabajo de criarlos, de encarrilarlos, y, mira por donde, ahora aprecio a los maestros, mis cómplices. ¿Cómo no he de querer a una gente que se dedica a educar a mis hijos?
Por esto me duele que se hable mal por sistema de mis queridos maestros, que no son todos los que cobran por hacerlo, claro está, sino los que son, los que suman a la profesión las tres palabras del título, los que mientras muchos padres se los imaginan en una playa de Hawai están encerrados en alguna escuela de verano, haciendo formación, buscando herramientas nuevas, métodos más adecuados.
Os deseo que aprovechéis estos días para rearmaros moralmente. Porque hace falta mucha moral para ser maestro. Moral en el sentido de los valores y moral para afrontar el día a día sin sentir el aprecio y la confianza imprescindibles. Ni los de la sociedad en general, ni los de los padres que os transferimos las criaturas pero no la autoridad.
¿Os imagináis un país que dejara su material más sensible, las criaturas, en sus años más importantes, de los cero a los dieciséis, y con la misión más decisiva, formarlos, en manos de unas personas en quienes no confía?
Las leyes pasan, y las pizarras dejan de ensuciarnos los dedos de tiza para convertirse en digitales. Pero la fuerza y la influencia de un buen maestro siempre marcará la diferencia: el que es capaz de colgar la mochila de un desaliento justificado junto a las mochilas de los alumnos y, ya liberado de peso, asume de buen humor que no será recordado por lo que le toca enseñar, sino por lo que aprenderán de él.

Bon Nadal i Bones Festes a tothom

David García Gimeno.

dimecres, 12 de desembre del 2012

Contes Compartits Sessió 3

El passat dimecres de desembre vam fer la tercera sessió dels contes compartits d'ahir i d'avui.

Va ser una jornada molt maca on ens van explicar un conte molt divertit, mireu les fotografies.


Tallers Compartits 3a sessió

El passat dilluns 10 de desembre els alumnes de sisè van fer la tercera sessió dels tallers compartits,vam continuar amb el treball dels diferents tallers.

En aquesta sessió els tallers van consistir:

- Taller d'informàtica: Fer un powerpoint sobre els animals preferits dels avis.
- Taller de cuina: Realitzar uns cupcakes.
- Taller de costura: Cosir una bossa amb un botó.
- Taller de jocs de taula: Bingo.
- Taller de ràdio: La senyora Flora ens va explicar com era la vida a una Colònia industrial.









Mireu el resultat dels cupcakes!!

dijous, 29 de novembre del 2012

Contes compartits Sessió 2




El divendres 23 de novembre vam realitzar la segona sessió dels Contes Compartits amb els alumnes de P3, P4 i P5.
En aquesta sessió va venir la senyora Flora Bagués (resident de la Residència Roca i Pi) a explicar un conte molt bonic on els alumnes van estar molt atents.

dilluns, 19 de novembre del 2012

Tallers Compartits sessió 2







El passat divendres 16 de novembre vàrem fer la segona sessió dels tallers compartits d'ahir i d'avui. els alumnes van començar la rotació dels diferents tallers:

- Taller de cuina: Van fer Cake Pops!!! Mireu les fotografíes, van sortir molt bons!!
- Taller de ràdio
- Taller de costura
- Taller de jocs de taula
- Taller d'informàtica

La pròxima sessió serà el dilluns 10 de desembre, on a part dels tallers celebrarem les festes de Nadal amb els residents de Roca i Pi on realitzarem una cantada de nadales.